MEDIA: Erstes jüdisches Pressehaus in SL
Story by
tommyblank, 13:36h
Tachles.ch: "Ab April ist die JM Jüdische Medien AG (JMAG), Herausgeberin von tachles, aufbau und revue juive, mit einem eigenen Pressehaus in Second Life vertreten und publiziert die erste jüdische Zeitung namens «2 Life» mit monatlichen News, Hintergrundberichten und Features aus Second Life.
(...)
Das Bürogebäude in Nessus, nur unweit von Temple Beth Israel, ist dem Tel Aviver Bauhausstil nachempfunden. Das zweistöckige Haus beherbergt ein Café und eine Kunstgalerie, in der monatliche Veranstaltungen stattfinden werden. Die erste Veranstaltung wird die Ausstellung «PresenText» sein, in der die jüdische Medienwelt betrachtet wird. Die Ausstellung war Anfang des Jahres im Bronfman Center in New York zu sehen und wird nun das erste Mal einem virtuellen Publikum vorgestellt."
... link
(0 Kommentare)
... comment
MEDIA: Erste Webcam mit Online - Livestream aus Second Life realisiert
Story by
tommyblank, 15:20h
Marketing-Börse:"
Live Events und Produktpräsentationen in Second Life können auf dem heimischen PC verfolgt werden ohne eingeloggt zu sein.
I-D Media, Berlin, hat eine Webcam realisiert, die einen Livestream aus Second Life auf eine Internetseite überträgt. Second Life ist eine virtuelle Welt - eine dauerhaft bestehende 3D-Umgebung, die vollständig von ihren Bewohnern erschaffen und weiterentwickelt wird.
Der Dienstleister für digitale interaktive Kommunikation hat eine online Webcam entwickelt, die das Geschehen der virtuellen Welt auf jede Internetseite übertragen kann. Live Events, Produktpräsentationen etc. können auf dem heimischen PC verfolgt werden, ohne dass man in Second Life eingeloggt sein muss."
Go to
SL-Foo
... link
(0 Kommentare)
... comment
MEDIA: AL-JAZEERA ENGLISH ABOUT SL
Story by
tommyblank, 17:12h
... link
(0 Kommentare)
... comment
MEDIA: ABC Video
Story by
tommyblank, 13:43h
... link
(0 Kommentare)
... comment
MEDIA: "Berliner Journalisten" rüsten auf
Story by
tommyblank, 12:02h
Burks.de: "Ich wage zu behaupten, dass wir das modernste und am besten ausgestatteste Office aller deutschen Medien in Secondlife haben. Alles ist jetzt fertig und wartet auf die offizielle Eröffnungsgala am Donnerstag, den 22.03. 20.00 Uhr MEZ, parallel zum 2. virtuellen Journalistentreffen. "
Besuchen Sie das Büro des Medienmagazins "Berliner Journalisten" auf
Chokki 148,92,59
... link
(0 Kommentare)
... comment
MEDIA: Sloodle
Story by
tommyblank, 13:25h
This must be the worst company name in a long time...
"One of the things that I’m most excited about is a mashup between Second Life and the learning management system, Moodle. Its called Sloodle." - Joe Miller, VP Platform, Linden Lab
"Dan Livingstone built a Heads -Up Display that lets students
post blog entries directly from Second Life. It tags the entry with a SLURL for later teleport and affixes conveniently to your viewer. Soon to be added are a range of other features useful for your classes and inworld activities. Coming up next - classroom gestures!
Sloodle v1.0 is releasing at the Massively Multi-Learner Workshop on March 22nd in Paisley, Scotland."
... link
(0 Kommentare)
... comment
MEDIA: Club Penguin - A virtual world for kids
Story by
tommyblank, 17:26h
"Club Penguin is a kid-friendly virtual world where children can play games, have fun and interact with each other."
Story in
Wired
... link
(0 Kommentare)
... comment
MEDIA: The Metaverse Messenger
Story by
tommyblank, 15:05h
... link
(0 Kommentare)
... comment
MEDIA: The Return of the Salon and the End of Mass Media
Story by
tommyblank, 14:06h
Story in the
Second life Herald: "It is interesting that during the decades in which the cybersalons have emerged on the scene, the philosopher Jürgen Habermas has written extensively on the concept of the “public sphere” and its demise. For Habermas, the 18th century French coffee houses and salons formed a kind of paradigmatic model of the exchange of ideas in the public sphere, and in his view it was the critical exchange of ideas in these 18th century venues that led to parliamentary democracy and other great social advances that western culture has enjoyed. In Habermas’ view, however, this model of the public sphere has been crippled by the rise of mass media – the problem with mass media being that it turns media into a consumable commodity rather than a forum to critically debate important ideas.
Clearly, Habermas has not been spending a lot of time online. If he had, he might have sounded more optimistic."
... link
(0 Kommentare)
... comment
MEDIA: Slatenight
Story by
tommyblank, 16:14h
-
"Slatenight - Second Life Arts and Total Entertainment Magazine is a monthly magazine celebrating the arts, culture, education, lifestyles and all forms of entertainment in the virtual world of Second Life. Conceived of by Anya Ixchel and Dell WIlberg, it has a team of writers from many countries and with varying backgrounds. Although primarily aimed at the Second Life resident, it also attempts to reach a broader audience by including feature articles that cover issues of emergent technology, online identity, community and relationships in general. Regular articles cover topics such as machinima, role-playing, theatre, art, fashion, music, lifestyles, and relationships. We also have a series of articles about getting by in SL on a budget, SL travel suggestions, and interviews with residents who have fascinating stories to share. Additionally, we regularly include SL inspired fiction and poetry.
... link
(0 Kommentare)
... comment